Ar Nacionālo bruņoto spēku atbalstu 2020. gada rudenī izskalotā vraka detaļas no Rītabuļļu pludmales pārvietotas uz Daugavgrīvas cietoksni
30. novembrī ar Nacionālo bruņoto spēku Nodrošinājuma pavēlniecības karavīru un tehnikas palīdzību uz Daugavgrīvas cietokšņa kazemātiem tika pārvietotas koka kuģa vraka detaļas no Rītabuļļu pludmales. Šis vraka fragments tika izskalots krastā jau 2020. gada rudenī, bet, krītoties ūdens līmenim, tas pazuda pludmales smiltīs. Vraks atkal parādījās šī gada novembra sākumā, kad to atkārtoti apsekoja arī Pārvaldes speciālisti.
Par šo atradumu vēstīja LTV raidījums “Panorāma”, pēc kā vraka fragments tika bojāts. Tas tika sadalīts detaļās un daļa no brangām neatļauti tika aizvesta uz nezināmu glabāšanas vietu. Atlikušās detaļas (kuģa apšuvuma dēļi) vairs nebija saistītas savā starpā, tās varēja tikt ieskalotas atpakaļ jūrā. Kā pierādīja brangu pazušana, to saglabāšana pludmalē praktiski bija apdraudēta. Trauksmi cēla arī iedzīvotāju biedrība “Bolderājas grupa” un izrādīja iniciatīvu vraka fragmentu glābšanai. Pārvalde atbalstīja un koordinēja pludmalē esošo vraka detaļu pārvietošanu uz Daugavgrīvas cietoksni, kur tām būs nodrošināti labi saglabāšanas apstākļi un tās būs pieejamas sabiedrības apskatei. Lai to paveiktu fiziski, Pārvalde lūdza un saņēma Nacionālo bruņoto spēku palīdzību.
Uz Daugavgrīvas cietoksni tika pārvesti deviņi kuģa borta dēļi, garākie no tiem pat 8 m gari, kā arī vairākas fragmentāras un viena vesela liela izmēra branga. Kuģis bijis būvēts no priedes koka, borta dēļi stiprināti salaidu tehnikā, stiprinājumiem izmantotas gan koka, gan dzelzs tapas. Šādus paņēmienus un materiālus kuģubūvē izmantoja gadsimtiem ilgi, tāpēc noteikt kuģa datējumu bez specifiskām koka materiāla analīzēm šajā gadījumā ir ļoti grūti. Tomēr aptuveni varētu pieņemt, ka šis borta fragments nāk no kāda 18. vai 19. gs. burinieka – apstiprina pārvaldes arheoloģijas eksperts Jānis Meinerts, kas veica izpēti un koordinēja pārvešanas procesu.
Pārvalde izsaka vislielāko pateicību bijušajam NBS komandierim Raimondam Graubem par organizēšanu un NBS karavīriem par tiešā darba veikšanu - ilgais un sarežģītais pārvietošanas process notika astoņas stundas skarbos laika apstākļos. Pašaizliedzīga darba rezultātā karavīri veiksmīgi un bez bojājumiem pārvietoja kuģa detaļas uz Daugavgrīvas cietoksni.